Dersin Adı | Ergonomi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MICM 203 | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin ergonomi kurallarını, üretilen ürün, çalışılan tezgah ve makinelere uygulamasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, ergonominin tanımı, önemi, mobilya tasarımında ve üretiminde ergonomik unsurlar, iç mekan oluşturulmasında ergonomik kurallar, verimlilikle ergonomi arasındaki ilişki, kazalar, kazaların önlenmesinde ergonomi unsuru gibi konuları içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergonominin tanımı, amacı ve kapsamı | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 1 |
2 | İnsan vücudunun ergonomik açıdan etüdü | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 2 |
3 | Antropometrik ölçüler ve ölçüm yöntemleri | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 2 |
4 | Çalışma yerlerinde boyutlar | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 3 |
5 | İnsan -makine sistemleri | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 3 |
6 | Çalışma ortamı faktörleri | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 4 |
7 | Gürültü | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 5 |
8 | Gürültü | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 5 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Aydınlatma | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 5 |
11 | Aydınlatma | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 5 |
12 | Çalışma ortamı iklimi | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 6 |
13 | Çalışma ortamı iklimi | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 6 |
14 | Çalışma ortamında kimyasal faktörler | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 7 |
15 | Psikolojik faktörler | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 7 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 6 | |
Toplam | 125 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mobilya üretiminde kullanılan malzeme ve aksesuarlar ile temel ve teknolojik makineleri tanıyacaktır. | X | ||||
2 | Mobilya ve dekorasyon alanındaki projeleri çizebilecek, okuyabilecek ve çizilmiş projelere uygun mobilya üretimi, montajı, bakımı ve onarımı yapabilecektir. | X | ||||
3 | Mobilya endüstrisinde kullanılan malzemeleri ve uygulamaları, çevre ve insan sağlığı ile ilişkilendirebilecektir. | X | ||||
4 | Bilgisayar destekli tasarım programlarını kullanabilecek ve bilgisayar destekli imalat tekniklerini tanıyacaktır. | X | ||||
5 | Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilecek ve maliyet analizlerini yapabilecektir. | X | ||||
6 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecektir. | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olacaktır. | X | ||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olacak ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. | X | ||||
9 | Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olacak, acil durumlarda ilk yardım tekniklerini uygulayabilme yeteneğine sahip olacaktır. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest